Starożytny Korynt był uważany za najbogatsze miasto greckie.W dużej mierze zawdzięczał to swojemu położeniu.Leży on bowiem nad dwoma morzami. Z jednej strony Morze Jońskie z drugiej Morze Egejskie. To strategiczne położenie sprzyjało rozwijaniu kontaktów handlowych z całym światem śródziemnomorskim. To tutaj znajdowały się najsłynniejsze warsztaty produkujące ceramikę koryncką. Miasto rozwijało się wspaniale do 146 r. p.n.e. Wtedy to zostało doszczętnie zniszczone przez Rzymian, którzy tym czynem chcieli pokazać jak bezwzględnie będą karać wszelkie próby buntu w Grecji. Ruiny starożytnego Koryntu zajmują bardzo rozległy teren. Nad wszystkim góruje Świątynia Apollona z VI w.p.n.e.Z najciekawszych zabytków to źródło Pejrene, targ, teatr, odeon i miejsce z którego w 51r. p.n.e. Święty Paweł przemawiał do Koryntian. Zwiedzanie zaczynamy od muzeum, nastepnie spacer po ruinach Koryntu. Po wyjściu wsiadamy w auto i wjeżdżamy na szczyt Akrokoryntu, który widzimy ponad miastem. Tam zatrzymujemy się przed wejściem i wchodzimy na teren twierdzy Akrokoryntu. Kto ma siły i ochotę, wędruje pośród murów przez około 2 km. Trasa ciągnie się wierzchołkami gór.Dochodzimy do końca, do miejsca, gdzie w starożytności mieściła się Świątynia Afrodyty i gdzie kapłanki (słynne Córy Koryntu) oddawały się prostytucji sakralnej.Tutaj czeka nas nagroda. Cudowny widok na Przesmyk Istmijski, gdzie widzimy dwa morza połączone dziś Kanałem Korynckim.
Nastepnie wracamy, wjeżdżamy na autostradę w stronę Aten.Zjeżdżamy z autostrady za drogowskazem na Epidavros i Loutraki.Kierujemy się na Loutraki i po 500 metrach zatrzymujemy się na małych parkingach przy Kanale Korynckim. Kanał chciano przekopać zawsze.Wielu próbowało.Sam Neron wbił symbolicznie srebrną łopatę i zatrudnił do kopania 6 tysięcy żydowskich jeńców. Niestety nikomu się nie udało.Dopiero w 1893 roku dysponując odpowiednim sprzętem ukończono jego budowę.Co ciekawe oparto się na planach i obliczeniach starożytnych inżynierów.Kiedyś opróźniano statki przeciągano je na drugą stronę , wodowano i z powrotem ładowano.Teraz Kanał stanowi wyłącznie atrakcję turystyczną , gdyż stracił znaczenie ekonomiczne.
Długość – 6343 m. Szerokość – 24 m. Głębokość – 79 m.